بهترین کلینیک های ترک اعتیاد در تهران

بهترین کلینیک های ترک اعتیاد در تهران

بهترین کلینیک های ترک اعتیاد در تهران


در این مقاله سعی کردیم تا شما را در انتخاب بهترین کلینیک ترک اعتیاد (ترک انواع مواد مخدر و اعیتاد آور) آشنا کنیم.
از گذشته تا کنون مشکل اعتیاد به شکل های مختلفی وجود داشته است و منظور از اعتیاد صرفا وابستگی به استفاده از مواد مخدر نیست ، به ویژه در سال های اخیر اعتیاد جنبه بسیار عمومی تری پیدا کرده است ، اعتیاد به بازی های اینترنتی ، اعتیاد به دیدن فیلم و وب گردی و ... که جنبه کاملا روانی داشته اگرچه میزان آسیب آن ها یه اندازه مواد مخدر طبیعی یا شیمیایی نیست .
برای ترک هرگونه عادات اعتیاد گونه و یا مصرف مواد باید از پزشک متخصص کمک گرفته شود و در صورت نیاز و مصرف طولانی مدت یا میزان بالای مصرف دوره درمان طولانی تر بوده و سخت تر خواهد بود . اعتیاد یکی از دغدغه های بزرگ در حوزه پزشکی و سلامت در سال های اخیر می باشد  . اکثر کشور ها به دنبال مبارزه جدی برای جلوگیری از ورود ، تولید و یا مصرف این گونه مواد می باشند .



انواع روش های مصرف مواد مخدر و میزان وابستگی


میزان تاثیرگذاری مواد مخدر بر روی بدن بر اساس روش استفاده


اینکه مواد مخدر به چه شکلی توسط شخص (شخص وابسته ) استفاده شود میزان جذب مواد را مشخص می کند و هر کدام از این روش ها علاوه بر عوارض خاص خود را دارند .

بلع (خوردن) : اگر شخص مواد مخدر را مستقیم بخورد بین 20 تا 30 دقیقه بعد تاثیر آن در بدن مشاهده می شود . (مثل داورها)

تزریق (وریدی یا عضلانی) : اگر تزریق به صورت وریدی باشد حدود 15 تا 30 ثانیه و اگر عضلانی باشد بین 3 تا 5 دقیقه جذب خون شده و آثار ناشی از جذب آن در بدن قابل مشاهده است .

خدمات کلینیک های ترک اعتیاددر صورت استفاده بین 3 تا 5 دقیقه آثار آن در بدن نمایان می شود .

استنشاق (تنفسی): در این روش اثر گذاری بین 5 تا 8 ثانیه قابل مشاهده است .

خدمات کلینیک های ترک اعتیاد در تهران

همیشه وقتی صحبت از کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد به میان می آید ، مراکزی با سطح بهداشتی پایین و آلوده ، فاقد امکانات و ... به ذهن افراد می رسد ، اما در سال های اخیر و به خاطر رفاه حال بیماران و بالا رفتن سطح درمانی در کشور و با ظهور کلینیک های ترک اعتیاد تمامی افراد که به هر نحوی به مواد مخدر خاصی وابسته شده اند یم توانند با خیال راحت به این مراکز مراجعه کرده و از خدمات زیر بهره مند شوند . اسامی برخی از مواد مخدر پر مصرف به شرح زیر می باشد :
الکل ،تریاک ،هروئین ،متادون ،شیشه ،ماری جوانا ،کوکائین ،قرص ب2 ،اپیوم ،کلونازپام ،مرفین ،زولپیدم که بالاترین میزان مصرف در ایران را دارد .


بستری در بیمارستان (شبانه روزی) :

در صورت مصرف بالای مواد مخدر و یا تشخیص پزشک گاهی اوقات امکان درمان در منزل وجود ندارد و شخص مورد نظر باید در بیمارستان بستری شود و در طول دوره درمان به صروت شبانه روزی تحت مراقبت ویژه باشد .
برخی از افراد (متمول) قصد دارند تا در طول دوره درمان خود در مراکز لوکس و هتل بیمارستان ها بستری شوند و برخی از مراکز نیز با قراردادهای که با بیمارستان های خاص با ویژگی های قید شده دارند این امکان را فراهم کرده اند . این خدمات پزشکی به صورت انحصاری و با قیمت بسیار بالاتر ارائه می شود .

سم زدایی فوق سریع و تدریجی

یکی از مهم ترین مراحل درمانی می باشد که طی آن در زمان کوتاه و یا تدریجی با مصرف دارو و اصلاح سبک زندگی (ورزش و مواد غذایی) اثرات مخرب اسفتاده از مواد مواد مخدر تا حد زیادی از بین می ورد (هرچند اکثرا آثار مخرب استفاده از مواد مخدر (حتی یک مرتبه) برای همیشه در بدن باقی خواهد ماند )
ترک اعتیاد در منزل برای برخی از مواد مخدر و مواد اعتیاد آور مثل مشروبات الکلی و یا افرادی که تازه کار هستند ، امکان درمان در منزل بعد از دریافت دارو و توصیه های پزشک امکان پذیر است که با راهنمایی متخصصین مستقر در این مراکز می توانید از این امکان بهره مند شوید .

خدمات روانپزشکی

جنبه دیگری از اعتیاد وابستگی ذهنی افراد (عادت) به استفاده از مواد مخدر می باشد که به دلایل مختلفی مثل ایجاد حس لذت و سرخوشی در افراد به وجود می آید و باید توسط متخصص روانپزشک و در صورت نیاز مصرف دارو برطرف شود .


در این مقاله به طور مختصر درباره بهترین کلینیک های ترک اعتیاد در تهران مطالبی بیان شد . با اصناف یاب همراه باشید .

تاریخ ثبت: 1402/05/14