تونر یک محصول مراقبت کننده از پوست

تونر یک محصول مراقبت کننده از پوست

تونر یک محصول مراقبت کننده از پوست

بحث مراقبت از پوست موضوعی نیست که تنها به خانم‌ها اختصاص داشته باشد. حتی آقایان نیز باید از پوست خود مراقبت کنند تا باعث پیری زودرس و یا بروز مشکلاتی همانند لک در صورت خود نشوند. به خصوص اینکه در شرایط محیطی حاضر اشعه‌های فرابنفش افزایش یافته و میزان آلودگی هوا نیز بیشتر شده است و همین دو عامل سلامت پوست را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند. یکی از محصولاتی که به مراقبت از پوست کمک می‌کند تونر نام دارد. ما در این مطلب برای شما نحوه استفاده و مزایای این محصول را توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

تونر چیست و چگونه از آن استفاده کنیم:

تونر یکی از محصولات مراقبتی از پوست است که باید بعد از شستن و تمیز کردن پوست صورت از آن استفاده کنید. تونر باعث حفظ تعادل اسیدیته پوست شما می‌گردد و از طرف دیگر این محصول که به شکل مایع تهیه می‌شود خاصیت آبرسانی داشته و پوست شما را نرم، لطیف و تقویت می‌کند. برای اینکه اثربخشی تونر زیاد باشد شما باید وقتی از آن استفاده کنید که صورت خود را شسته و هیچگونه ترکیب آرایشی و یا ضد آفتاب بر روی پوست وجود ندارد. برای استفاده از تونر باید کمی از این محلول مایع را بر روی پد آرایشی بریزید و سپس به آرامی پد را به مدت ۲ دقیقه بر روی پوست صورت خود بکشید به گونه‌ای که پد به طور کامل خشک شود. در پایان کار حتماً باید از کرم آبرسان بر روی پوست صورت خود استفاده کنید تا رطوبت پوست حفظ شود.

بهترین مارک تونر چیست؟

برای انتخاب بهترین برند تونر شما ابتدا باید تیپ پوستی خود را بشناسید و از طرف دیگر بررسی کنید که آیا پوست شما به عوارضی همانند جوش و یا لک دچار است یا خیر. سپس به سراغ برند‌هایی بروید که برای پوست شما مناسب هستند. به طور کلی برخی از معروف‌ترین و بهترین مارک‌ تونر عبارتند از:

1-     تونر پاک‌کننده پوست حاوی ویتأمین c ویلگاس

2-    تونر پاک‌کننده پوست برند فارما مای فارما

3-    تونر میکروپرومیس کامپودرما

4-    تونر کریستال پلاس

5-    تونر ویتالیر

هر کدام از این برند‌ها انواع تونر را برای پوست‌های چرب، خشک و پوست‌های حساس تولید می‌کنند. براساس تیپ پوستی خود باید یک برند مناسب را انتخاب نمایید.

قیمت تونر صورت

مهمترین عواملی که بر روی قیمت تونر پوست تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

1-     برند تولید‌کننده تونر چه اندازه شهرت و محبوبیت دارد. مسلماً برند‌های معروف گران‌ قیمت هستند.

2-    ترکیبات به کار رفته در تونر چیست. برخی از تونر‌ها فقط خاصیت آبرسانی دارند ولی برخی دیگر حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و تقویت‌کننده پوست هستند که باعث روشن شدن و سفت شدن پوست شما می‌گردند. مسلماً این محصولات گران‌تر هستند.

3-    از طرف دیگر اگر شما به دلیل حساس بودن پوست خود مجبور هستید تونر‌هایی را بخرید که مخصوص پوست‌های حساس و یا مستعد جوش هستند مسلماً باید قیمت بیشتری را بپردازید.

انواع تونر 

به طور کلی تونر‌های صورت براساس کارایی و عملکردی که دارند به سه دسته تقسیم می‌شوند:

1-    تونر‌های آبرسان

این قبیل تونر‌ها عمدتاً حاوی هیالورونیک اسید و گلیسیرین هستند. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به تولید کلاژن پوست کمک کرده و خاصیت آبرسانی نیز دارد. بنابراین پوست شما را بسیار مرطوب، نرم و سفت می‌کند. این محصول قدرت پاکسازی عمقی نداشته و تنها یک لایه آب بر روی پوست شما ایجاد می‌کند تا از خشکی پوست جلوگیری نماید.

2-    تونر‌های لایه بردار

همان گونه که از نام این قبیل تونر‌ها مشخص است هدف استفاده از آن‌ها پاکسازی عمقی پوست، حذف کردن آلودگی‌ها و مواد آرایشی در منافذ پوست و از طرف دیگر برداشتن لایه سلولی مرده است. در این قبیل محصولات از آنزیم‌هایی استفاده شده است که قدرت پاکسازی پوست را دارند. از این محصول مراقبتی عمدتاً برای پوست‌های معمولی، چرب و مختلط استفاده می‌شود. پوست‌های خشک بسیار حساس بوده و با لایه‌برداری خشک‌تر می‌شوند.

3-    تونر‌های درمانی

این تونر‌ها با هدف درمان برخی از عارضه‌های پوستی همانند جوش مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی این محصولات خاصیت تسکین دهنده دارند، باعث روشن شدن پوست و حفظ اسیدیته پوست می‌شوند، از طرف دیگر برای پوست‌های مستعد جوش گزینه مناسبی بوده و با از بین بردن رادیکال‌های آزاد از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.

بهترین تونر برای پوست چرب

همانگونه که در این مطلب توضیح داده شد برای انتخاب تونر پوستی ما باید به تیپ پوستی خود توجه کنیم. اگر پوست چربی دارید باید به سراغ بهترین تونر برای پوست چرب بروید. این قبیل تونر‌ها نه تنها می‌توانند چربی‌های اضافه در پوست را برداشته و در نتیجه سطح چربی را به حالت نرمال نزدیک کنند بلکه قابلیت حذف باکتری‌های مضر از پوست و در نتیجه ضدعفونی پوست و همچنین آبرسانی عمیق پوست را نیز دارند.

تونر پوست خشک

برای پوست خشک شما باید به سراغ تونری بروید که قدرت آبرسانی و مرطوب کنندگی داشته باشد. به عبارت دیگر مهم‌ترین قابلیت تونر پوست خشک این است که خشکی پوست شما را برطرف می‌کند. برند‌هایی که در زمینه تولید انواع تونر پوست خشک فعال هستند را با دقت بررسی کنید. ترکیبات به کار رفته در این محصولات کمک می‌کند تا شما یک انتخاب خوبی داشته باشید. بهترین تونر پوست خشک باید در کنار آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست، خاصیت تقویت کنندگی و تغذیه کنندگی داشته باشد. از طرف دیگر منافذ باز پوست را کوچک کند و بتواند با خاصیت ضد التهابی و ضد حساسیت پوست شما را نیز بهبود دهد.

بهترین تونر روشن کننده پوست 

اگر پوست شما به دلیل استفاده از برخی مواد آرایشی یا به دلیل اشعه خورشید تیره شده و یا لکه‌هایی بر روی آن وجود دارد باید بهترین تونر روشن ‌کننده پوست را استفاده کنید تا این عارضه‌ها برطرف گردد. این محصول دارای چند ویژگی منحصر به فرد است:

1-     از یک سو قدرت آبرسانی داشته و در نتیجه رطوبت پوست شما را تأمین می‌کنند.

2-    همچنین به صورت عمقی منافذ پوستی را پاکسازی خواهند کرد. بنابراین با برطرف کردن آلودگی‌ها در منافذ باعث روشن شدن پوست شما می‌شوند.

3-    ترکیباتی که در داخل بهترین تونر روشن‌ کننده پوست وجود دارد نقش تقویتی داشته و پوست شما را محکم خواهد کرد.

 بنابراین اگر به صورت روتین از این محصولات استفاده کنید به مرور زمان متوجه رفع تیرگی و روشن شدن پوست خود خواهید شد.

بهترین تونر برای بستن منافذ باز پوست

وجود منافذ باز بر روی پوست زمینه را برای جذب بیشتر آلودگی فراهم کرده و در نتیجه چنین پوستی مستعد لک، تیرگی و حتی جوش خواهد شد. بنابراین شما به بهترین تونر برای بستن منافذ باز پوست نیاز دارید تا بتوانید جلوی ابتلا به جوش و یا تیره شدن پوست خود را بگیرید. برای انتخاب این محصول شما باید به سراغ گزینه‌هایی بروید که آبرسان هستند و قدرت پاک کنندگی منافذ باز پوست را دارند. از طرف دیگر خاصیت بستن منافذ پوست یکی از ویژگی‌های بارز این قبیل محصولات شناخته شده است.

آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟

اشتباهی که برخی از افراد مرتکب می‌شوند این است که فکر می‌کنند بعد از استفاده از تونر باید صورت خود را بشویند. در صورتی که اینگونه نیست. تونر مایعی است که باعث تأمین رطوبت از دست رفته پوست، تقویت سلول‌ها، روشن کردن پوست و حتی بستن منافذ پوستی می‌شود. بنابراین باید اجازه دهید این محلول بر روی پوست مانده و به تدریج جذب پوست شما شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که حتماً یک کرم مرطوب‌کننده بر روی آن استفاده کنید.

سخنی پایانی

برای خرید انواع تونر شما می‌توانید به فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه کنید. بنابراین صاحبان سرمایه که در این حرفه مشغول به کار هستند برای معرفی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی خود به مشتریان و افزایش فروش خود می‌توانند از سایت اصناف یاب کمک بگیرند. شما می‌توانید آدرس فروشگاه خود همراه با شماره تلفن را در داخل سایت قرار دهید تا از این طریق بتوانید خدمات خود را به مردم معرفی نمایید.





 

 

 

 

 

تاریخ ثبت: 1402/08/02